12 år gammel trommestjerne slo seg løs på Hamar

KJENDISTROMMIS: Johanne Astrid Poulsen er stjerne i reklamefilmer laget på Hamar. I Danmark og på nettet er hun et fenomen med mange tilhengere.

KJENDISTROMMIS: Johanne Astrid Poulsen er stjerne i reklamefilmer laget på Hamar. I Danmark og på nettet er hun et fenomen med mange tilhengere. Foto:

I Danmark er 12-åringen Johanne Astrid Poulsen en stor stjerne. På et døgns varsel kom hun til Hamar for å spille inn reklamefilm.

DEL

– Det var helt rått å få oppleve henne, sier kreativ direktør hos ANTI i Hamar, Jens Haugen.

Nettfenomen

Johanne Astrid Poulsen vant «Denmark Got Talent» og er blitt et YouTube-fenomen.

Takker være Haugen havnet hun i en bolig på Hamar foran et filmteam på utrolig kort varsel.

– Vi i Anti på Hamar har jobbet med nytt kommunikasjonskonsept for XL-Bygg, og hadde en idé til en reklamefilm som involverte en jentetrommelager.. Men, det viste seg å være litt mer vanskelig å finne en oppsiktsvekkende trommis blant jentene enn vi trodde.

Haugen fant i siste liten en YouTube-video med Johanne Astrid, og ble imponert.

– Jeg fant ikke noe management, og jeg sendte meldinger på en fanpage på Facebook, uten at det ble noe napp. Dermed startet vi de siste forberedelsene til innspilling av reklamefilmen. Vi booket modeller og gjorde klar en bolig på Ajer til filming.

I mellomtiden hadde Johanne Astrids far plukket opp at man i Norge var på frenetisk jakt etter datteren.

Han tok kontakt.

– Jeg måtte si til han at det var i det seneste laget, men svaret i andre enden var: «Vi kan ta fly i kveld». Dermed kom de seg til Norge, i siste liten, forteller Haugen.

FANT TONEN: Jens Haugen og Johanne Astrid hadde god kjemi på settet.

FANT TONEN: Jens Haugen og Johanne Astrid hadde god kjemi på settet. Foto:

Han beskriver den danske trommeslageren som «en av Europas største barnestjerner».

– Hun var mildt sagt flink. Det var helt spesielt å få oppleve henne og hennes ekstreme kvaliteter som trommeslager.

– Filmcrewet hadde en fin dag på jobben.

Nytt slagord

Reklamefilmen på 25 sekunder viser Johanne Astrid slå løs i et nyoppusset øvingsrom i kjelleren på en bolig, etterfulgt av det nye XL-slagordet: «Vi får det til».

– Det blir fra Hamar laget en serie med reklamefilmer som skal gå bredt, på TV og på nett.

– Det nye XL-slagordet skal Kjetil ha æren for (red.anm. ANTI-grunnlegger Kjetil Wold). Han kom opp med et veldig enkelt og catchy slagord, som like gjerne kan spille på internkulturen i XL-Bygg som opplevelsene de skal ha sammen med kundene i tiden framover.

Hos XL-Bygg er de fornøyde med jobben som er gjort på Hamar.

Til Kampanje.com sier kjededirektør hos XL-Bygg, Are Ellingsve:

– Vi mener i all beskjedenhet at dette er helt der oppe med konsepter som VGs «Dagen er ikke den samme uten» og Rema 1000 sitt «Det enkle er ofte det beste».

Artikkeltags