Her er Marthe med i sin egen boligannonse

I ANNONSEN: Her er Marthe Stenberg (til høyre) sammen med to venninner i sin egen boligannonse, som ligger ute på Finn.no.

I ANNONSEN: Her er Marthe Stenberg (til høyre) sammen med to venninner i sin egen boligannonse, som ligger ute på Finn.no. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Boligselger Marthe Stenberg valgte å bli med på bildene i sin egen boligannonse.

DEL

Da Marthe Stenberg og samboeren skulle selge leiligheten i Storhamargata overtalte de eiendomsmegleren til å la Marthe og venninnene få være med på bildene i annonsen.

– Kicket på idéen

– Jeg har en følelse av at det er mange som har sett annonsen på grunn av bildene. Det var også målet mitt: At flest mulig skulle se leiligheten min, sier Marthe og smiler.

– Hva er grunnen til at du ble med?

– Jeg har nok blitt preget av at jeg til daglig jobber med innholdsmarkedsføring. Jeg hadde lyst på at annonsen skulle skille seg ut og da tenkte jeg at det er lurt å bruke mennesker som et virkemiddel.

– Tanken er at man må bruke ekte mennesker for å skape den gode følelsen som man kan få i leiligheten min. Jeg selv har tilbrakt mye tid sammen med gode venner og ser tilbake på mange fine stunder i en koselig leilighet. Det ville jeg skulle komme tydelig fram.

Hun gikk til Eie, som har fått i oppdrag å selge boligen, og la selv fram ideen. Både eiendomsmegler og fotograf ble entusiastiske:

– De syntes det var ekstra moro at en boligselger ville gjøre det lille ekstra og kicket veldig på forslaget mitt, forteller Marthe.

– Morsomt

Elisabeth Hjelle hos Eie syntes Marthe har tatt et morsomt valg:

– Dødskult. Hvorfor ikke gjøre det på denne måten? Vi har ikke hatt mange slike annonser på Hedmarken.

– Det gjenstår å se om grepet gir en effekt på salget og det er ikke noe fasitsvar på om dette er veien til suksess. Men det er alltid moro når kundene velger å gjøre noe annerledes. Jeg tipper at dette har en stoppeffekt.

– Vil det bli flere boligselgere i annonsene i framtiden?

– Det kan hende, men jeg er ikke sikker på at dette er et grep man bør gjøre på all annonsering. Da vil effekten avta ganske raskt.

– Hvordan har boligannonsering utviklet seg de siste årene?

– Folk bruker mindre og mindre tid på boligannonsene, så det er blitt en kamp for å få rask oppmerksomhet. Det kommer selvsagt veldig an på hva slags objekt som skal selges, men trenden går mot mer bilder og da særlig innebilder.

Hamar Dagblad gjør leserne oppmerksom på at Marthe Stenberg har tidligere vært ansatt som journalist i Østlendingen og jobber i dag i Amedias innholdsbyrå Spray.

Artikkeltags