Jon Håvard og Peter vant 25.000 kroner i Gullpitchen

VANT: Jon Håvard Halvorsen og Peter Sjølie med førstepremien i Gullpitche

VANT: Jon Håvard Halvorsen og Peter Sjølie med førstepremien i Gullpitche Foto:

Peter Sjølie fra Hamar vant første Gullpitchen-konkurransen.

DEL

Gullpitchen er for alle som er opptatt av film, design, reklame eller andre kreative retninger, og er en ny idékonkurranse for unge kommunikasjons-talenter i Innlandet. Og torsdag i forrige uke ble historiens første Gullpitchen avviklet på Hamar katedralskole.

20 lag hadde meldt seg på i håp om å vinne førstepremien på hele 25.000 kroner.

– Jeg kom tilfeldigvis over konkurransen på Facebook, og inviterte med meg Peter inn, sier Jon Håvard Halvorsen fra Brumunddal, som var på laget til Peter.

– Vi meldte oss på for å prøve noe nytt og som var litt utenfor komfortsonen. Vi er litt sjokkerte over at vi vant, for det var mange gode presentasjoner og bidrag, sier Peter.

Oppgaven deltakerne skulle løse var hemmelig helt til de kom på Katta torsdag kveld. Den ble presentert av Sparebank 1 Østlandet, og handlet om hvordan russen skal bli interessert i økonomi.

Duoen valgte å skissere en app som juryen åpenbart likte svært godt.

Andreplassen, med premie på 15 000 kroner. gikk til Oliver Korssjøen fra Hamar og Erling Kristoffer Lippert Relling fra Rena.

Tredjeplass og 10 000 kroner gikk til Simen Trandem fra Austmarka og Sivert Rismoen fra Kongsvinger.

Konkurransen arrangeres av Hedmark og Oppland markedsforening (HOOM) i samarbeid med Ferskvann Reklamebyrå.

– Vi heier på framtidens talenter og vil løfte fram Innlandets unge håpefulle i kommunikasjonsbransjen, sier leder i HOOM, Heger Forsbergh Krogh.

Artikkeltags