Ny runde med Gullpitchen

VANT: Jon Håvard Halvorsen og Peter Sjølie med førstepremien i Gullpitchen i fjor. Foto: HOOM

VANT: Jon Håvard Halvorsen og Peter Sjølie med førstepremien i Gullpitchen i fjor. Foto: HOOM

– Vi jakter unge talenter på Innlandet kan vise oss framtidens kommunikasjon, sier styreleder Hedmark og Oppland Markedsforening (HOOM), Hege Forsberg Krogh.

DEL

I fjor startet man for første gang opp med konkurransen Gullpitchen, som er idékonkurranse for unge mellom 18 og 26 år.

Her kan man vinne en premier for 50.000 kroner, med en førstepremie på hele 25.000 kroner.

– Team på 2–4 personer skal samarbeide om å skape den beste ideen for en kommunikasjonsutfordring i løpet av noen timer. Løsningen presenteres for en jury og de tre beste premieres med henholdsvis 25.000, 15.000 og 10.000 kroner, forklarer Hege Forsberg Krogh.

Først når konkurransen starter vil deltakerne få presentert oppgaven. Da stiller alle likt og oppgaven går ut på å finne best mulig innfallsvinkel og løsningsforslag for å kommunisere et konkret budskap. Løsningene som kommer fram kan benyttes av oppdragsgiver.

– Gullpitchen er åpen for alle unge kommunikasjons-talenter som er opptatt av kreativitet og nytenking. Deltakerne må være bosatt i Innlandet (Hedmark og Oppland).

Konkurransen arrangeres av Hedmark og Oppland markedsforening (HOOM) i samarbeid med SpareBank1 Østlandet og Ferskvann Reklamebyrå. Juryen består av bransjefolk samt representanter fra årets oppgavegiver og samarbeidspartner.

SpareBank1 Østlandet står for premiene, samt en spennende oppgave som konkurransedeltakerne skal løse.

– Innlandet er i en utrolig spennende utvikling, også hva gjelder kreative bransjer. Her gjelder det å gi de unge muligheten, løfte de fram og gi de muligheter. Gullpitchen er en arena der disse talentene kan møtes, utfordres og inspireres, sier Krogh.

Konkurransen gjennomføres på PARK Hamar.

Artikkeltags