Mersmak på podkast - trolig ny sesong av «PARK pod»

TROLIG NY RUNDE: Lage Thune Myrberget og Eli Bryhni Arnkværn har nå laget seks episoder av podkasten «PARK pod» og resultatet kan du høre på kjente strømmeplattformer. I denne podkastserien møter de næringslivsaktører og dette har gitt såpass mersmak at de trolig går på en ny runde.

TROLIG NY RUNDE: Lage Thune Myrberget og Eli Bryhni Arnkværn har nå laget seks episoder av podkasten «PARK pod» og resultatet kan du høre på kjente strømmeplattformer. I denne podkastserien møter de næringslivsaktører og dette har gitt såpass mersmak at de trolig går på en ny runde. Foto:

Podkasten «PARK pod» har vært et prosjekt som har gitt mersmak for initiativtakerne. Dette er noe de ønsker å videreføre og håper flere næringslivsprofiler ønsker å stille opp.

DEL

Det er Hamarregionen utvikling og reiseliv i samarbeid med gründerhuset Park som står bak podkasten der næringslivsprofiler deler sine historier.

Seks episoder er produsert i denne sesongen og flere av episodene ligger allerede ute. Her intervjues blant andre daglig leder for teknologiselskapet InnIT, Ronny Pedersen, dataspillforfatter Ozan Danger Drøsdal, direktør for innovasjon og utvikling i Norsk Tipping, Per-Kristian Mengshoel og fondsforvalter i First Seed, Endre Krogsrud.

Med unntak av en episode som er laget av Thomas Mølstad er det Lage Thune Myrberget som intervjuer gjestene i podkasten.

– Jeg må bare takke Eli for at jeg får lov til å gjøre dette, sier en engasjert Thune Myrberget.

Eli, som han takker, er altså direktør for Hamarregionen utvikling og reiseliv, Eli Bryhni Arnkværn. Hun går langt i å love at det blir flere episoder av podkasten.

– Jeg tenker at vi skal fortsette med dette, men det kan hende at en i uka er litt heavy. For å få til flere episoder er vi uansett avhengig av at næringslivsaktører ønsker å stille opp for å dele sine historier, sier Bryhni Arnkværn.

På folkelig nivå

En podkastserie utelukkende med næringslivsaktører på gjestelista kan i utgangspunktet høres litt seigt ut for mannen i gata, men «PARK pod» er påpasselige med å legge intervjuene på et nivå som gjør det interessant for de fleste å følge med. Begynner man å dykke i materien med regnskapstall og firmahistorikk blir det trolig frafall av lyttere, så podkasten handler mer om personene bak.

– Vi fokuserer ikke så mye på selve bedriftene, men mer på personen bak stillingen. Dette skal være en podkast til inspirasjon der vi prøver å unngå for mange faguttrykk. Lage er veldig flink på denne innpakningen, sier Bryhni Arnkværn som mener de aller fleste i næringslivet bør finne noe av verdi i denne podkasten.

– Her tilbyr vi et kompetansepåfyll som bør være interessant for de fleste, sier hun.

– Dette er en lavthengende frukt, skyter Thune Myrberget inn.

Podkast-junkie Lage

Bryhni Arnkværn kunne neppe fått med seg en mer kompetent og engasjert person på laget når det skulle lages podkast. Thune Myrberget har drevet med lydproduksjon mye av livet og har eget studio. I tillegg har han et mobilt studio som har vært nyttig i denne sammenheng.

– Da har jeg mulighet til å oppsøke de ulike gründermiljøene rundt omkring i stedet for at vi sitter i et studio, sier Thune Myrberget som har funnet stor glede i å produsere podkasten.

– Det har vært veldig ålreit og det er moro å undersøke litt om gjestene, sier han.

Og når det kommer til mediet podkast har han etter hvert opparbeidet seg ganske klare referanserammer med tanke på hva som fungerer.

– Jeg er en podkast-junkie og er typen som runder podkaster, sier han.

– Jeg er også veldig glad i podkaster, men i det siste har det rett og slett ikke vært de nødvendige rommene i hverdagen for å få hørt noe særlig på det, sier Arnkværn Brynhi som ikke legger skjul på at podkastproduksjonen ikke bare er for moro skyld.

– Vi gjør ikke dette bare for at det er gøy. Dette er et verktøy for oss. Vi ønsker at næringsutvikling skal være noe alle brenner for og jo flere som prater om det jo større er sjansen for at folk ønsker å starte opp med noe, sier hun.



Artikkeltags