– Veldig modig og skikkelig kult at man fra sentralt hold satser på ungdom med å etablere en fysisk butikk. Det er jo en kundegruppe som tradisjonelt handler mye på nett, sier fungerende butikkleder Therese Bjørnsen (31) om den nye butikken Sneax Store.

– Men. Jeg har troen!

I forkant av åpningen torsdag ettermiddag har det vært nedtelling hvor man lokket med goodie bags og rabatter i sosiale medier.

– Det har vært veldig mye oppmerksomhet og god respons. Og det har vært mange innom for å spørre om hva som skjer og når vi åpner.

– Sneax Store er Skoringens nye konsept. De første butikkene åpnet i storbyene i Norge og Danmark i vår. Og nå åpner vi i Hamar.

Det kalles en «shop-in-shop». På CC Hamar har man laget en egen butikk med egen fasade, selv om den henger sammen med Skoringen, som også har en Ecco «shop-in-shop» i lokalene.

– To minibutikker og en hovedbutikk i samme lokale.

– Hva er konseptet?

– At vi skal få de kuleste sneakersene og merkene, rett og slett. De sneakersene ungdommen går på nettet for å kjøpe, de skal vi ha. Nå får også distriktene og småbyene tilgang på det siste innen sneakers.

Bjørnsen forteller videre at Sneax Store er et veldig fleksibelt butikkonsept:

– Fra sentralt hold har vi fått høre at de vil hele veien forandre merkemiksen etter hva ungdommen etterspør. Vi skal kunne snu oss fort rundt for nye hotte merker og modeller. Og vi har allerede før åpningen fått høre om noen merker som skal ut og noen som skal inn neste år.

– Hvem er målgruppen?

– 18–35 år. Ungdom og ung voksen.