Har solgt over 7.000 flasker av Mjøsa-vinene

Designet på Mjøsa «Noe Rødt»-etiketten viser Mjøsa med naturlandskap fra Furnesfjorden.

Designet på Mjøsa «Noe Rødt»-etiketten viser Mjøsa med naturlandskap fra Furnesfjorden.

Mjøsa «Noe Rødt» og Mjøsa «Noe Hvitt» ble lansert av Birkedal Hartmann Norway AS tidligere i år og har i løpet av kort tid blitt en formidabel suksess.

DEL

(Ringsaker Blad) Det kommer fram i en pressemelding.

Hele 11 Vinmonopol i Hedmark og Oppland har vinflaskene i hyllene.

Les også: Nå kommer mjøsvinene

– Med tanke på at det er solgt mer enn 7.000 flasker Mjøsa-vin siden lansering, og med økt salg i november og desember, er det mye som tyder på at mange hedmarkinger og opplendinger vil finne en flaske Mjøsa-vin under juletreet i år.

Topp score fra Kulinarisk Akademi

Mjøsa-vinene har vært gjennom massive tester før de ble lansert. Kulinarisk Akademi har gjennom blindtest valgt ut vinene blant flere titalls kandidater.

– Til syvende og sist er det konsumenttestene som er avgjørende for hvilke viner vi lanserer. To smakspaneler, hver bestående av 10-12 konsumenter, har smakt på de samme vinene og gjennom sine lokale ganer kommet fram til at Mjøsa «Noe Rødt» og Mjøsa «Noe Hvitt» var de beste vinene for hedmarkinger og opplendinger flest.

Artikkeltags