«Årets butikk» to år på rad

BEST IGJEN: Solveig Arnegard, Marius Ottestad, Magne Ottestad, Vigdis Tangen og Sidsel Skogsrud har blitt best i sin egen kjede to år på rad.

BEST IGJEN: Solveig Arnegard, Marius Ottestad, Magne Ottestad, Vigdis Tangen og Sidsel Skogsrud har blitt best i sin egen kjede to år på rad. (Foto: )

– På vei til Trondheim fleipet vi med at vi burde bytte ut «Årets butikk 2015»-diplomet, som står i butikklokalene, sier Magne Ottestad fra Interoptik Optiker Ottestad.

DEL
<div id='netboard-1'> <script> googletag.cmd.push(function() { googletag.display('netboard-1'); }); </script> </div>

Men under det store treffet og prisutdelingen ble i optikerbutikken i gågata i Hamar ble kåret til årets butikk, for andre år på rad i Interoptik-systemet. Dermed ble et nytt diplom, med årstallet 2016 i overskriften.

Vinner i sentrum

Hamar-butikken vant i konkurranse mot 71 andre butikker i Interoptik-systemet, og for å vinne må man score på omsetningsvekst, faglig utvikling og service.

– Det er veldig, veldig all right å bli satt pris på, sier Magne Ottestad og smiler.

– Det har vært mye negativ omtale rundt det å drive forretningsvirksomhet i Hamar sentrum, men disse to utmerkelsene må jo vise at vi gjør noe riktig og at det går ann å drive butikk her.

Hos Optiker Ottestad har man utvidet framfor å innskrenke.

– 1. september i fjor utvidet vi butikkarealene med 60 kvadratmeter, som vi tok fra bokhandelen (Gravdahl bokhandel). Det har vært en suksess med større og mer åpne lokaler, forteller Ottestad.

Dermed fikk butikken totalt 280 kvadratmeter å boltre seg på.

Fra syn til hørsel

Og nå utvider optikeren tilbudet sitt. Nå skal også folk med hørselsproblemer lokkes inn i sentrumsbutikken.

– Det er jo den nest viktigste sansen vår, sier Marius Ottestad på spørsmål om hvorfor optikere nå skal begynne å bry seg om hørselen til kundene.

For Optiker Ottestad dreier det seg om service og oppfølging av høreapparater og hørselshjelpemidler gjennom et samarbeid med kjeden HearMe.

– Myndighetene er gode på den teknologiske delen og formidler toppmoderne høreapparater. Men på oppfølgingssiden står det dårligere til. Hørselskontaktene er lite tilgjengelige og det er lang ventetid på øre-nese-hals avdelingene på sykehusene. Nå blir vi det eneste servicepunktet i Hamar, og kan bidra til å lette hverdagen til folk med hørselsproblemer, sier Marius Ottestad.

Artikkeltags