Annonsørinnhold i samarbeid med

Hva er dette?

 
 

Slik lager du innhold som blir sett

Her gir vi deg våre tre beste tips om hvordan du lykkes med innholdsmarkedsføring.

Annonsørinnhold i samarbeid med

Har du prøvd innholdsmarkedsføring, men ikke fått det til å fungere slik du ønsket? Usikker på hvordan du skal gå fram eller føler du ikke kan nok om det til å starte? Her er våre best tips til hvordan du lykkes.

Vær ærlig - hvem er du?

For å lykkes med innholdsmarkedsføring er det en del spørsmål du som merkevare må gå igjennom og finne ut av. Hvem er du som merkevare. Hvilke personlighet har merkevaren, hva er målgruppen, hva ønsker du å kommunisere og ikke minst hva er dine utfordringer. Det er nettopp disse vi ønsker å løse gjennom innholdsmarkedsføring, så her er det ekstremt viktig å være ærlig. 

Det kan være alt fra at du ikke har en stor nok posisjon i lokalsamfunnet, når ikke ut til målgruppen, folk vet ikke hvor dere holder til eller hva dere driver med eller om dere sliter med salg.

Vil du ha hjelp til å finne ut av dette, kontakt oss i Spray her!

Sett kunden i fokus

Dette kan være vanskelig for mange da man som selskap ofte har mye man ønsker å informere ut til kunden. Dette punkten handler om å sette kunden og dens behov i førersete. Hvis kunden føler at du løser noe for de så har du dem på kroken.

Hvis du er en dagligvarebutikk og vil nå småbarnsforeldre kan du for eksempel lage en innholdsmarkedsføringsartikkel med tips til enkle middagsretter. Da vil leseren sitte igjen med en følelse av at du har gitt dem noe.

Setter du kundens behov foran ditt eget informasjonsbehov, vil innholdsmarkedsføring funke.

Den gode historien

I Spray har vi stor tro på at det er den gode historien som kan selge produktet ditt for deg.

Forskning viser faktisk at emosjonelt markedsføringsbudskap funker bedre en reklamebasert. Klarer du å skape en ekte historie med ekte mennesker, vil historien bli husket sammen med din merkevare. 

Her er et eksempel på nettopp dette.

Vi i Spray hjelper deg mer enn gjerne med å komme i gang med innholdsmarkedsføring. Ta kontakt med oss her.

Del artikkelen på Facebook